Jumaat, 22 Jun 2012

AKHBAR CINA DEDAH JANJI PALSU KETUA PEMBANGKANG "PAKATAN ROMEN" (PR) ..!!


AKHBAR Nanyang Siangpau bertarikh 16 Jun 2012 melalui ruangan Pendapat Yuanlun memaparkan tulisan Ong Kim Tiek yang mempersoalkan janji-janji ketua pakatan pembangkang.

Antara janji yang diragui adalah janji Ketua Pembangkang untuk memansuhkan semua kutipan tol PLUS. Penulis menyatakan memang agak seronok apabila mendengar janji-janji itu tetapi bila difikirkan semula, jika tidak mengutip bayaran tol, siapa pula yang akan keluarkan kos penyelenggaraan lebuh raya?

Kedua, Ketua Pembangkang menyeru kepada semua mahasiswa supaya  tidak membayar bayar kembali hutang Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dan menyatakan jika pakatan pembangkang memerintah, dengan serta merta puak PR akan hapuskan pembayaran balik pinjaman PTPTN. Penulis seterusnya menimbulkan persoalan siapa yang akan menanggung kos pendidikan pengajian tinggi ratusan juta ringgit itu tersebut?

Disaat Kerajaan Barisan Nasional yang dituduh bertubi-tubi dengan isu rasuah dan salahguna kuasa oleh pihak pembangkang, sesungguhnya kerajaan yang sama juga akan melancarkan BR1M buat kali kedua serta mengeluarkan RM174.99 juta kepada bekas anggota keselamatan negara pada zaman darurat sebagai tanda berterima kasih. 

Menurut penulis itu lagi, rakyat Malaysia bukan curiga terhadap keikhlasan janji-janji pakatan pembangkang dan bukan juga tidak percaya kepada janji-janji tersebut tetapi apa yang dicurigai, adakah negara kita  mampu dari segi kekuatan kewangannya untuk menunaikan semua janji-janji tersebut?

PPH TABIK SPRING KAT WARTAWAN CINA NI SEBAB BERANI MENULIS APA YANG SEBENARNYA YANG AKAN BERLAKU SEKIRANYA JANJI-JANJI "PAKATAN ROMEN" NAK DILAKSANkAN JUGAK ..SEMESTINYA MUSTAHIL..!! KAUM CINA NAMPAKNYA SUDAH MULA BERFIKIRAN RASIONAL DAN PRAKTIKAL TERHADAP JANJI-JANJI KOSONG PEMBANGKANG...ORANG MELAYU PULAK BILA LAGI NAK SEDAR?TAKAN SEUMUR NAK "TAKBIR" JE SAMPAI ANAK BINI KENA TIPU PUN TAK SEDAR-SEDAR LAGI..TAHLAH LU PIKIR SENDIRI LIAOO..!!   

0 comments:

Catat Ulasan

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More