Isnin, 9 Julai 2012

KUMPULAN CINA DI MALAYSIA SEMAKIN RASIS??

PPH ingin berkongsi sedikit isu yang PPH rasa semakin lama semakin membengkak di hati dan pemikiran rakyat kaum Bumimputera di Malaysia ini. Berkenaan dengan masalah segelintir kumpulan berbangsa Cina yang suka sangat bermain-main dengan api. PPH ingin sangat merujuk kepada posting parpukari.blogspot.com bertajuk "DONG ZONG SUDAH SEMAKIN KURANG AJAR! APA YANG MEREKA MAHUKAN SEBENARNYA?" yang bertarikh pada 9 Julai 2012.

Sememangnya PPH memang sangat setuju dengan posting tersebut, kerana PPH merasakan golongan "Dong Zhong" ni semakin lama semakin melampau..Kaum Bumiputera pula dijadikan seperti menumpang pulok di negara sendiri, sudah terbalik nampaknya Malaysia ni dibuatnya..Ini baru sahaja dapat memerintah beberapa buah negeri di Malaysia, belum lagi dapat mentadbir negara kita secara mutlak. PPH rasa kalau jadi sebegitu memang kaum Bumiputera tidak lama lagi balik ke zaman Jepun, makan apa sahaja yang boleh dicari di dalam hutan la gamaknye..Yelah mana taknya, kalau dahulu selepas "Merdeka" berjanji untuk berniaga untuk terlibat dalam ekonomi sahaja, namun makin lama dah makin tamak nak mentadbir jadi kerajaan pulok dah..Bila tak dapat memerintah secara mutlak, mula lah mintak itu mintak ini yang bukan-bukan, jelas bukan hak mereka..

Yang buat PPH hangin satu badan nih, apabila puak-puak ni mintak satu benda, dorang bagi alasan  sebab ni adalah hak bangsa mereka dan siapa lagi yang pertahankan hak mereka kalau bukan mereka...TAPI bila kaum Bumiputera nak pertahankan hak bahasa, agama dan bangsa sendiri..belum sempat bukak mulut lagi, dorang gelarkan RASIS???!! APE  #TUT#!! Yang menjengkelkan lagi tuh ada pulak puak-puak dari kaum Bumiputera menyokong pulak, asalkan dorang dapat undi popular..Memang HAR-JAD betullah.!!!

PPH bukan nak timbulkan sentimen  Rasis tetapi PPH nak kaum Bumiputera ini sedarlah dari tidur..masa makin lama tidak memihak kepada kita dan generasi kita yang akan datang. AYUH BANGKITLAH..!!BERSATU..!!!Sekiranya kita tidak mempertahankan  HAK AGAMA dan BANGSA kita...SIAPA LAGI??ADA SIAPA BERANI JAWAB??!!

0 comments:

Catat Ulasan

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More