Isnin, 29 April 2013

(UPDATE #GE13 PAHANG) WONG TAK PEROGOL BERSIRI YANG DIKEHENDAKI??


Selama ini, DAPigs cuba menggambarkan imej parti mereka sebagai bersih, berintegriti, cekap, bijak dan prihatin bukan sahaja terhadap rakyat, tetapi juga alam sekitar.   

DAPigs juga dianggap ‘juara’ dalam menentang kilang Lynas di Kuantan, kerana kononnya ia mencemarkan alam sekitar dan membahayakan binatang dan manusia.   

Melalui sebuah organisasi yang digelar Himpunan Hijau, DAPigs telah mengadakan demonstrasi termasuk kempen dengan cara mogok lapar dan berjalan kaki sebelum ini.  

Tidak cukup dengan itu, DAP juga menggunakan semua media-media berbahasa Cina dan juga media milik pembanngkang untuk menyeru rakyat agar menentang Lynas.  
Namun, akhir-akhir ini penentangan terhadap Lynas telah tidak kedengaran lagi. Nak pulak apabila mahkamah menolak injuksi yang telah dibuat sebelum ini.

Malah dalam beberapa ceramah pembangkang, pemimpin mereka sendiri seolah-olah memberi isyarat yang Lynas akan dibenarkan beroperasi jika PR menang.  

Apa yang lebih mengejutkan, watak ‘hero alam sekitar’ dalam isu Lynas, iaitu Wong Tak, kini terdedah sebagai seorang ‘Perogol Alam Sekitar’.   

Bagi yang tak mengenali Wong Tak, dia merupakan seorang usahawan kelapa sawit di Sabah yang memiliki 1,000 ekar tanah milik keluarganya melalui syarikat Marvelous Resources.

Syarikat tersebut juga pernah menerima amaran dari Pertubuhan Antarabangsa kerana gagal menepati syarat dari segi penggunaan racun 'Sintetik'. 

Racun tersebut katanya mempunyai kesan buruk dan mampu menyebabkan pencemaran alam sekitar serta menganggu hidupan.

Dalam membela diri, Wong Tack menafikan bahawa beliau menggunakan sebarang bahan kimia merbahaya di dalam ladangnya.  

Namun, penafian lisan tersebut masih belum cukup untuk meyakinkan orang ramai. Kata Wong Tak, perkara itu tidak pernah disembunyikan sebelum ini.

Kononnya, kata dia, hakikat pemilikan ladang tersebut diketahui umum sedangkan pemilik ladang kelapa sawit rata-ratanya langsung tidak tahu mengenainya. 

Menurut mereka, laporan mengenai pemilikan ladang yang begitu luas oleh Wong Tak sebenarnya adalah berita yang mengejutkan bagi mereka.  

Jika benar beliau tiada apa-apa untuk disembunyikan, kenapakah tiada siapa yang tahu mengenainya? Apa yang dia takutkan sangat?

Nampaknya, setelah Pakatan sendiri terbukti sebagai hipokrit dalam isu alam sekitar di terutama dalam isu Lynas, kini, hero alam sekitar mereka juga turut terbukti sebagai hipokrit tahap pertama kerana beliau sendiri rupanya seorang Perogol Alam Sekitar!!!

Ps: Apa boleh buat. Kalau dah dasar suka mengamalkan aktiviti luar Tabiie, macam - macam benda pun boleh berlaku!!! Bukan setakat orang je yang sanggup diorang Rogol, alam sekitar pun boleh jugak!!!
 
SUMBER: SEMUTHITAM80.BLOGSOT.COM

1 comments:


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Catat Ulasan

MEDIA PANGLIMA PATIN HITAM

Loading...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More