Isnin, 2 Julai 2012

RAPPER MALAYSIA BUAT BLOGGER PANGLIMA PATIN HITAM MENANGIS??!!

MALIQUE
Baru-baru ni PPH ke laman Youtube untuk mencari kata-kata hikmah yang pernah diluahkan oleh pemimpin yang kita sayangi Tun Dr. Mahathir Mohamad  mengenai pandangan-pandangan beliau mengenai masa depan  anak bangsanya iaitu orang-orang Melayu. PPH tertarik untuk membuka satu video dari rapper Malaysia "Malique" yang bertajuk "Layu". Lagu yang berlatar belakangkan  lagu "Warisan" itu,dimulai dan diakhiri dengan kata-kata hikmat dari mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir tersebut sangat menyentuh perasaan PPH bila dihayati sajak berbentuk RAP dinyanyikan oleh artis Malique.

TUN DR. MAHATHIR
Sebenarnya, secara keseluruhannya lagu Malique itu bukanlah punca utama PPH berasa sedih. Akan tetapi PPH lebih mengenangkan perpecahan bangsa Melayu kita pada hari ini. Keadaan bangsa kita sekarang tidak sama seperti 20 atau 30 tahun yang lalu. Sudah kelihatan bunga-bunga negara kita akan jatuh ke tangan bangsa asing SEKIRANYA bangsa MELAYU tidak BERSATU dan LENA DI DALAM ALUNAN TIPU HELAH BANGSA ASING..


PPH tidak mahu menulis lebih panjang tentang perkara ini, kerana bangsa kita sebenarnya sudah  sedar lama akan hakikat ini, cuma mereka tidak berani untuk mengakuinya demi untuk mencapai kepentingan peribadi masing-masing..Hanya segelintir sahaja dari kalangan kita yang terus berjuang demi masa depan anak bangsa akan datang. PPH pohon kepada para pembaca setia blog PPH untuk menghayati sedikit sebanyak maksud di sebalik lagu Malique ini..lagu ini khas untuk anda semua..HIDUP MELAYU..!!

0 comments:

Catat Ulasan

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More