Khamis, 21 Jun 2012

ANTARA ULAMAK PAS, MARKAS, MASJID dan...

PPH tertarik dengan satu post yang dibawa oleh blogger Melaka ,aloqlaloq memang rasa tepat di dahi PokNik Ajiz tentang  jumlah masjid di negeri serambi Mekah nih. Tapi biasalah puak-puak PAStense ni..mana ada malu punya orang, BR1M kerajaan beri pun ambil je selamba tanpa ada perasaan pun..(tapi dok kutuk gula-gula BN utk PRU itu la inilah..tah apa-apa tah..)

Sebenarnya kawan tak tau la siapa yang berikan nama serambi Mekah ni kat negeri Kelantan nih.? Dok cari jugak orang sembahyang berjemaah tepi jalan selepas azan berkemandang seperti di sekitar tanah Haram Mekah tu,tak jumpa-jumpa jugak..jangan cakap orang nak sembahyang berjemaah tepi jalan, nak jumpa masjid pun payah. Asal tanya orang sana je semua tunjuk arah masjid yang lokasi tersembunyi jek..PPH pun tak tau apa pasal gitu gaye?tapi kalu tengok kepada keratan akhbar aloqlaloq ni markas PAS lagi besar dari masjid. Guane gitu ek? 

PPH rasalah masjid di Kuala Terengganu lagi lah banyaknya,kalu tak percaya cuba balik ke Kuantan ikut jalan pantai buat kiraan berapa masjid korang boleh jumpa sepanjang perjalanan..??Yeaa sungguh..banyak weeih...lagi banyak dari masjid di negeri Kelantan, aihh..takan Pok Nik nak salahkan kerajaan BN jugak selepas 22 tahun memerintah nih?Daripada Pok Nik sibuk nak buat gotong royong dengan rakyat Kelantan untuk buat lebuhraya tu, PPH rasa baik gotong royong tambahkan masjid kat negeri Kelantan, dapat juga keberkatannya...ye dok?

0 comments:

Catat Ulasan

MEDIA PANGLIMA PATIN HITAM

Loading...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More