Rabu, 27 Jun 2012

PERBEZAAN ANTARA NIZAR, DAP DAN CHIN PENG..

Nge koo Ham penasihat agama kepada Nizar
Menurut sumber dalaman dari PAS Perak sendiri keceluparan Nizar dan sikap anti-raja-raja Melayu yang ditunjukkan beliau dalam isu kejatuhan kerajaan negeri "Pakatan Romen" (PR), Perak adalah disebabkan beliau  mempunyai  pertalian darah dengan dua pemimpin DAP iaitu Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham dan Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming. Sebenarnya, Ngeh dan Nga adalah sepupu sementara Nizar pula menjadi sepupu kepada kedua-duanya dari sebelah ibunya yang berbangsa Cina. Maka bak kata pepatah Melayu,"Ke Mana Tumpahnya Kuah, Kalau tidak ke Nasi"; dengan sikap menentang institusi raja-raja melayu yang dizahirkan oleh Nizar rupa-rupanya telah sediaada mengalir dalam dirinya secara semulajadi. Kenyataan biadap Nizar berhubung terhadap Sultan Johor atas pembelian plet WWW1 jelas sekali lagi menjadi bukti bahawa Nizar tanpa segan silu cuba mencemarkan dan memalukan institusi raja yang selama ini yang menjadi payung pelindung kepada bangsa Melayu dan agama Islam sejak berzaman lamanya.

Ngar menghina agama Islam
Dalam konteks ini merujuk kembali kepada Ngeh dan Nga bersaudara yang juga tanpa jemu menghina Islam dengan penggunaan ayat-ayat suci Al Quran di dalam ceramah-ceramah mereka. Namun begitu, ceramah mereka tetap disambut dengan sorakan dan tepukan gemuruh pemimpin dari penyokong-penyokong PAS yang membenarkan aya-ayat suci Al Quran begitu mudah dipermain-mainkan dan diperlekehkan.

Budaya dan ideologi ini tidak ubah seperti fahaman komunis yang satu masa dahulu cuba menguasai Tanah Melayu dan Borneo. Fahaman yang tidak percaya kepada agama dan sistem Raja Berdaulat dalam pentadbiran sesebuah negara. Ini juga digunakan oleh Ketua Pengganas Komunis Malaya, Chin Peng bagi tujuan mempengaruhi meraih sokongan orang-orang Cina yang tiba dari tanah besar pada masa itu. Dan kini cuba diserapkan ke dalam parti politik bernama PAS dan DAP.

Ching Peng anti agama Islam
PPH  nak mengatakan disini bahawa antara Nizar, DAP Perak dan Chin Peng sebenarnya tiada perbezaan sedikit pun. Bukan kerana mereka mempunyai ideologi yang sama tetapi sebenarnya mereka mempunyai darah pertalian darah yang sama. Darah yang sama?? PAM..PAM..PAM..( Sountrek suspen dari cite P. Ramlee) Dari sumber PPH yang boleh dipercayai mengatakan  Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming ada pertalian saudara yang rapat dengan bekas Ketua Pengganas Malaya tersebut dan semestinya sekiranya sahih benar perkara ini, si Nizar tu pun secara tidak langsung ada pertalian saudara. Patutlah bila PPH tgk muka si Nizar ni PPH macam nak PELEMPANG JEPUN je dua tiga kali, rupa-rupanya EKAU NI DARAH KOMUNIS YE NIZAR..ISH..ISH..ISH...PUIII...






0 comments:

Catat Ulasan

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More