Sabtu, 30 Jun 2012

TV SWASTA BAKAL PROMOSIKAN DAJJAL KEPADA UMAT ISLAM DI MALAYSIA??!!


ULAMAK KE, GINI GAYE?
PPH baru sahaja dapat tahu dari seorang kawan blogger, yang tidak lama lagi seorang yang  menggelarkan dirinya ulamak akan diberikan satu slot khas di satu TV swasta untuk 3 kali seminggu. Wah-wah masyuk lagi la poket Ustaz yang suka menghina-dina ulamak sebenar di Malaysia nih..Poket penuh tapi ramai pulak yang sesat.!!


PPH bukannya apa..dah lama jugak GERAM dengan DAJJAL sekor nih..Mana taknya kalau mengutuk orang tu bukan main la..diri dia saja yang betul dan hebat..!!Walhal ulasan-ulasan dia mengenai permasalahan agama pun macam budak sekolah pun boleh jawap!! Bunyi jawapan mengenai permasalahannya seperti bukan merujuk ke Al Quran dan Hadis tapi lebih mirip seperti diceduk dari "Google" di internet..!! Biar lah orang nak cakap pe pasal mulut PPH nih?PPH mungkin bukan "TERER" hal agama tapi ilmu agama secuit yang ada pada PPH nih sudah cukup untuk membezakan satu kenyataan itu BENAR ataupun TIDAK yang seperti yang dituntut Islam.


Senang cakap bagi PPH setiap kupasan tentang permasalahan dalam Islam tu biarlah berdasarkan Al Quran dan Hadith..bukan main hentam kromo je, asalkan orang gelak, duit pun masyuk sudah...!!IMPLIKASINYA KEPADA UMAT ISLAM TIDAK DIPEDULIKAN..!!


PPH selitkan salah satu video daripada ribuan video yang PPH ambil untuk tontonan semua bagi kita hayati kebenaranya..



 
Kesimpulan dari PPH, syarikat TV Swasta tu biarlah buat kajian sikit kalau nak menyebarkan syiar Islam tu..jangan gadaikan Islam dengan mempromosikan individu yang serupa Dajjal semata-mata untuk populariti TV Swasta tersebut. TAKUT RAMAI YANG MAKIN SESAT..SAPE YANG NAK TANGGUNG DOSA??!!!Buat pe, jemaah penuh di masjid semata-mata nak dengar si Dajjal buat lawak tapi balik ke rumah isi di dada tentang Islam...KOSONG..KOSONG..KOSONG...(seperti lagu Najwa Latif)..  

Sumber: AAKJ

1 comments:

rasanya pengendali atau penerbit TV Swasta (Astro) ni samada memang penyokong pembangkang atau memang bodoh piang ataupun semata-mata kerana nak kaut untung hingga sanggup memecahbelahkan umat Islam kerana memberi slot kepada individu yg kontroversi ini. Pengurusan tertinggi Astro kena siasat. JIka tidak pihak UMNO kena bangkitkan dalam Perhimpunan Agung UMNO dan desak supaya kerajaan dan semua agensi kerajaan tidak mempunyai sebarang urusan perniagaan dgn Astro dan syarikat sekutunya.

Catat Ulasan

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More