Khamis, 28 Jun 2012

MISTERI..!!KERUSI PARLIMEN BENTONG BAKAL DICABAR SEORANG APEK TUA..!!

Angin Kus Kus PRU 13 di Pahang deras bertiup kencang dengar-dengar khabornya seorang warga emas berbangsa Cina berangan-angan Mat Jenin hendak menakluk kerusi Parlimen Bentong. Berita ini PPH baru terima dari sumber yang menjadi pengikut setia warga emas tersebut.

PPH pun dengan beriyanya  terus mencari-cari siapakah gerangan warga emas yang berani mencabar kerusi Parlimen Bentong, yang disandang oleh Menteri Kesihatan, Dato' Sri Liow Tiong Lai itu? Selidik punya selidik, rupa-rupanya warga emas yang dimaksudkan itu adalah YB Leong Ngah Ngah, ADUN DAP dari  Triang. Dalam pada masa yang sama juga PPH dengar dia mahu anak lelakinya menggantikan kerusi DUN Triang yang bakal dikosongkan itu.

Apek Tua Berangan
PPH sebenarnya bukan nak menidakkan hak YB Triang itu..tapi PPH rasalah YB Triang ini kalu iye pun nak berangan nak ke Parlimen Bentong, "Ukur la Baju di Badan Sendiri" (betul ke peribahasa PPH nih??aah..biar lantoklah..)..tanya la diri aok, layak ke diri aok untuk duduk kerusi Parlimen tuh.?Patutlah PPH dengar banyak aduan dari warga Triang, YB dari DAP nih sudah tidak seperti dahulu. Banyak aduan masalah penduduk telah diabaikan. Berangan ke Parlimen Bentong tu satu perkaralah, nak serahkan pulok kerusi DUN Triang untuk anaknya bertanding pulok..Ishh.. memang betul la kata orang, orang-orang PR ni semuanya mengamalkan sistem 'Parti Anak Beranak'. Kenapa tak boleh bagi orang lain kerusi DUN Triang tuh? Kenapa kepada anak sendiri??Ngata orang BN dia pulok yang lebih...


Kesimpulannya, kalu dah dasar Parti "Pakatan Romen" tu memang tadok bende lain lah..NGUTUK JE ORANG KEJENYA TAPI DIRI SENDIRI PUN TAK BETUL...POORAAH CITT..!!

0 comments:

Catat Ulasan

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More